Onze communicatie apparatuur is van hoogwaardige kwaliteit, maar alle elektronicaOnze communicatie apparatuur is van hoogwaardige kwaliteit, maar alle elektronicakan defect raken. Binnen de garantietermijn wordt de apparatuur kosteloos gerepareerd,alleen als reparatie niet mogelijk is wordt de apparatuur vervangen. Bijbehorendeverzendkosten vallen ook onder de garantie. In de meeste gevallen heeft de gebruikerde apparatuur in bruikleen van de zorgverzekeraar.
Wat valt onder garantie?
Op onze apparatuur geven we 2 jaar fabrieksgarantie. Garantie is gebaseerd op montage en/of productiefouten. Defect door eigen toedoen, zoals vallen, gebarsten scherm en vochtschade vallen niet onder de garantie. Transportschade of ondeskundig gebruik van de apparatuur of zelfreparatie valt ook niet onder de garantie. Wat niet onder de garantie valt is voor rekening van de verzekerde. Hiervoor zou de verzekerde kunnen informeren bij zijn/haar inboedelverzekeraar.
Hoe lang is de garantie?
De garantieperiode is 2 jaar vanaf datum levering voor produkten van KMD.Op produkten van derden geldt de geldende fabrieksgarantie. Buiten de garantieperiode zijn reparatiekosten veroorzaakt door het ziektebeeld na goedkeuring van de zorgverzekeraar voor rekening van de zorgverzekeraar. Op reparaties geldt een garantietermijn van 3 maanden.
Hoe te handelen bij een defect?
Bel KMD op 0316 - 26 80 21 of meld het defect d.m.v. een mail aan
Wat je NIET moet doen
- Ga niet zelf aan een hulpmiddel sleutelen. Je verspeelt hiermee het recht op garantie. Reparaties zijn daarna uitsluitend mogelijk op kosten van de cliënt.
Stuur het hulpmiddel nooit ONGEFRANKEERD of ONVERZEKERD op.
De verantwoordelijkheid voor de zending begint bij KMD als er door een medewerker van KMD voor ontvangst is getekend.
LET OP
Met pakketten wordt door de vervoerders vaak erg ruw omgesprongen. Zorg dus voor voldoende BESCHERMING rond het hulpmiddel als je het verpakt.
Vergoeding van de kosten
- Reparaties worden in principe UITSLUITEND à contant uitgevoerd.
- De zorgverzekeraar zal in het algemeen de reparatie vergoeden.
- KMD dient daarvoor een kostenopgave voor reparatie in bij de zorgverzekeraar.
- Afhankelijk van de afspraak die KMD met de verzekeraar heeft, kan direct worden gerepareerd danwel moet de zorgverzekeraar eerst een machtiging afgeven.
- De oorzaak van het defect kan voor KMD echter een reden zijn om GEEN aanvraag voor vergoeding van reparatie bij de zorgverzekeraar te doen.
Dat komt voor als het hulpmiddel moedwillig of door grove nalatigheid defect is geraakt. Ook als het defect door anderen dan de gebruiker is veroorzaakt, bijvoorbeeld door andere kinderen op school of door iemand van de verzorging.
In die gevallen zal een kostenopgave aan de cliënt of begeleiders worden gedaan. Je kunt bij schuld door anderen proberen een beroep te doen op (de WA verzekering van) de veroorzaker door deze aansprakelijk te stellen voor de schade. - Na betaling van de reparatiekosten wordt het hulpmiddel aan de cliënt teruggestuurd.