Wie helpt mij bij de keuze van een communicatiehulpmiddel
Meestal zal de logopedist of ergotherapeut samen met een adviseur van KMD je informeren over de mogelijkheden en toepasbaarheid van diverse hulpmiddelen. Wij zoeken daarbij naar de eenvoudigste voorziening die je toch optimaal kan helpen. Soms blijft het alleen bij een advies, een andere keer stellen wij je een hulpmiddel voor.
Wat kost een advies
KMD is van mening dat je in alle vrijheid een hulpmiddel moet kunnen kiezen. Daarom brengen wij voor het advies geen kosten in rekening.
Wanneer wordt een hulpmiddel vervangen?
In de meeste gevallen heb je het hulpmiddel in bruikleen van de zorgverzekeraar. Zolang een hulpmiddel goed functioneert en voldoet is er geen reden deze te vervangen. Vaak kunnen wat oudere hulpmiddelen door het vervangen van slijtagedelen als accu's en touchscreens nog jaren mee. Echter komt aan alles een einde, zo ook aan een hulpmiddel. Is een hulpmiddel niet meer toereikend of door veroudering onbetrouwbaar en niet te repareren, dan kan een aanvraag bij de zorgverzekeraar gedaan worden voor vervanging. Neem daarvoor contact op met KMD.
Met welke zorgverzekeraars werkt KMD samen
KMD heeft overeenkomsten met bijna alle zorgverzekeraars. Uitzondering is VGZ en haar onderliggende labels, UNIVE, IZA, IZZ etc. Ben je bij een van deze labels verzekerd dan kan je toch kiezen voor KMD. In de meeste gevallen zijn de KMD producten dan voor jou beschikbaar. In ons eerste contact zullen wij je vragen waar je verzekerd bent om onnodige acties en vertraging of teleurstelling te voorkomen.
Hoe wordt de kwaliteit van KMD geborgd
KMD staat al meer dan 25 jaar voor kwaliteit. Onze klanten weten dat. Een vaste klantenkring is daarvoor het beste bewijs. Producten zijn van hoge kwaliteit. Niet minder belangrijk is onze service aan de cliënt. Hulpmiddelenleverancier is een vak appart en vraagt deskundigheid en inzicht in zowel techniek als de menselijke aspecten. Om alles binnen KMD in goede banen te leiden maken wij gebruik van een uniek en deels voor ons doel ontwikkeld CRM systeem waarin alle handelingen binnen KMD worden gestroomlijnd en gestuurd. Een hoge klanttevredenheid is het resultaat. Als extra waarborg voldoet KMD aan de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen ISO 9001. Jaarlijkse controleaudits door TUV laten zien dat KMD daar, telkens weer, met vlag en wimpel in slaagt. En daar zijn wij trots op. Zeggen wat je doet, Doen wat je zegt, En dat bewijzen. ISO 9001
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Meld het ons! Klachten kunnen nu eenmaal ontstaan. Voor KMD is het de uitdaging je zo snel mogelijk weer tevreden te krijgen. Meld je klacht telefonisch of per email. Op deze website is een klachtenformulier beschikbaar.